Ιδιαίτερη περίπτωση ο Takashi Murakami. O Ιάπωνας καλλιτέχνης που κέρδισε το κοινό της πατρίδας του μέσω της Δύσης, έχει εκθέσει από το Λος Άντζελες μέχρι τη Φρανκφούρτη κι από το Μπιλμπάο μέχρι τη Ντόχα. Τα ποπ-κιτς γλυπτά του βρέθηκαν ακόμη και στις μπαρόκ Βερσαλλίες, συνεργάστηκε με τη Luis Vuitton, δημιούργησε ένα εξώφυλλο δίσκου για τον Kanye West και διερεύνησε, με πολλαπλούς τρόπους τα όρια υψηλής και «χαμηλής» καλλιτεχνίας/κουλτούρας. Ε, μετά από όλα αυτά δεν είναι να απορεί κανείς που εδώ και λίγο καιρό έχει και το δικό του sake.
H εταιρία του Kaikai Kiki, μέσω της οποίας μανατζάρει νεαρούς καλλιτέχνες και διοργανώνει την έκθεση τέχνης Geisai συνεργάζεται με την Νext 5. Την τελευταία συνθέτουν ο Tadaiko Kobayashi της αποσταγματοποιίας Akita, ο Yusuke Sato της Aramasa, ο Koei Watanabi της Fukurokuju, ο Tomofumi Yamamoto της Yamamoto και o Naoaki Kuribayashi της Κuribayashi ένωνοντας τεχνιγνωσία και δυνάμεις για να παρουσιάσουν το sake του μέλλοντος.
Για το ίδιο το premium αυτό sake χρησιμοποιήθηκε μια παλιά μέθοδος ζύμωσης (kimoto-zukuri) και δύο εξαιρετικά είδη ρυζιού, ενώ ο Ιάπωνας εικαστικός/γλύπτης σχεδίασε τέσσερις φιάλες, όλες περιορισμένης κυκλοφορίας, ντυμένες με τα χαρακτηριστικά γελαστά αλά anime λουλούδια του: μια γυάλινη που κυκλοφόρησε σε 5.000 αντίτυπα (€ 31) και τρεις ακόμη πιο σπάνιες κεραμικές: ανάγλυφες, σε χρυσό (€ 1.493) και λευκό (€ 439), υπογεγραμμένες από τον ίδιο, και από πορσελάνη gosu (€ 307), οι οποίες βγήκαν προς πώλησε σε μόλις 150 αντίτυπα έκαστη -sake για πριβέ κολεξιόν, δηλαδή. Περισσότερα: http://www.kaikaikiki.co.jp/sake/en/products
φωτό1: Shin Suzuki, φωτό 2,3: Ikki Ogata